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  1. #1
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    Cloud computing é muito arriscado, diz Wozniak

    São Paulo – O cofundador da Apple Steve Wozniak revelou durante uma palestra que se preocupa muito com as informações irem todas para a nuvem.

    “Acredito que teremos muitos problemas preocupantes nos próximos cinco anos”, afirmou Wozniak.

    Durante sua apresentação, Wozniak respondeu a perguntas da plateia e sugeriu que com a computação em nuvem você deixa de ser dono daquela informação.

    “Eu quero ter a certeza de que sou dono daquilo. Muitos acreditam que os dados estão no computador, mas costumo dizer que quanto mais transferimos coisas pela web e para a nuvem, menos controle teremos sobre isso”, ponderou Wozniak.

    link: Cloud computing muito arriscado, diz Wozniak - Computao Inteligente - Not
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  2. #2
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    Perfeito a ponderação do Wozniak, com os dados na nuvem você não é mais o dono deles. E se você levar em consideração os hackers, que não precisaram atacar mais centenas de empresas, mas apenas um grupo de servidores onde tem informações de centenas de empresas...

  3. #3

  4. #4
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    This is the nightmare scenario that greeted US technology journalist Mat Honan, who had all of the contents of his iPhone, iPad and Macbook Air wiped, and lost control of his Gmail and Twitter accounts, all in the span of just over 15 minutes.

    ...


    And the scariest part is that he had a strong, seven-digit alphanumeric password. Apple has confirmed to Honan that its own tech support staff provided the hacker entry into his online world via a bit of clever social engineering.

    Several others have reported similar stories of Apple handing access to their accounts over to hackers. Security experts say it is "very concerning" that Apple's staff could be so easily tricked, while even Apple co-founder Steve Wozniak believes the move to cloud computing will create "horrendous" problems in the next five years.
    Como dizia o Lobão, peidei mas não fui eu.
    Última edição por 5ms; 06-08-2012 às 23:21.

  5. #5
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    After Epic Hack, Apple Suspends Over-the-Phone AppleID Password Resets

    Apple on Tuesday ordered its support staff to immediately stop processing AppleID password changes requested over the phone, following the identity hacking of Wired reporter Mat Honan over the weekend, according to Apple employees.

    An Apple worker with knowledge of the situation, speaking on condition of anonymity, told Wired that the over-the-phone password freeze would last at least 24 hours. The employee speculated that the freeze was put in place to give Apple more time to determine what security policies needed to be changed, if any.

    The change follows similar security tightening at Amazon, which on Tuesday closed a hole in its customer service systems that gave people the ability to gain control of a customer’s Amazon account as long as the hacker knew the name, e-mail address and mailing address of the victim.
    On Monday, we were able to call Apple, reset AppleID passwords over the phone, and gain access to iCloud accounts by supplying AppleCare representatives with a name, e-mail address, mailing address and the last four digits of a credit card number linked to an AppleID. This is the exact same information hackers supplied Apple with on Friday to get a temporary password that gave them access to Honan’s iCloud account.
    Names with matching e-mail addresses and mailing addresses are easy enough to find on the web. Credit card numbers tied to a name can be found on many purchase receipts, and everyday millions of Americans give these valuable numbers out over the phone ordering pizzas, among other things.

    Yesterday, Apple issued a statement noting that “we found that our own internal policies were not followed completely.” However, Wired’s internal source at Apple said that if the support representative who took the hacker’s call issued a temporary password based on an Apple ID, billing address, and the last four digits of a credit card, he or she would have “absolutely” been in compliance with Apple policy.
    Lembra o discurso vazio aqui da terrinha "será realizada uma investigação rigorosa e, caso necessário, serão adotadas medidas enérgicas para que tal fato não se repita"
    Última edição por 5ms; 08-08-2012 às 10:14.

  6. #6
    Guru Junior
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    Independente da segurança do iCloud, eu concordo com o Woz.
    Última edição por JulianoP; 10-08-2012 às 12:32. Razão: moz -> woz
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  7. #7
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    Qual a diferença de cloud para qualquer computador? Há muito tempo foi estabelecido que a maioria dos malfeitos são cometidos por funcionários das próprias empresas.

    A Apple é essencialmente produtora de hardware "consumer grade". Não entende nada de cloud ou servidores, e é um Zé Ninguém no mundo corporativo. Pode bostejar FUD à vontade no ventilador porque não tem nada a perder.
    Última edição por 5ms; 10-08-2012 às 14:08.

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