Resultados 1 a 10 de 10
    WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010

Cuidado com o câmbio!

Os nossos "amigos" PayPal e Amazon parece que estão interessados em ganhar uns trocados a mais na conversão de moedas.

1. Ontem eu comprei um livro na Amazon e no pagamento achei que o valor convertido em real estava acima do devido. Acessando um link sobre os detalhes da conversão, a cotação do dolar estava em R$2,25. Alterando para pagamento em dolar, sem conversão pela Amazon, o dolar do cartão estava abaixo de R$ 2.

2. Hoje eu fui pagar uma fatura de US$ 20 no PayPal e o valor convertido foi de R$ 41,19. Ao optar por não converter para reais via PayPàl, o valor debitado pelo Ourocard/Visa foi de R$ 39,76. Como acabou a vantagem do PayPal de não pagar IOF nas despesas em dolares pagas em reais, resta a possibilidade de "congelar" a cotação até a data de pagamento, o que pode custar mais se o dolar cair nesse periodo.
    Última edição por 5ms; 06-02-2013 às 10:47.

Super Moderador
    Data de Ingresso
    Sep 2010
    tenho percebido tambem uma variação grande quando voce compara o valor de compra com o de venda, pode ser que esta diferença venha a aumentar, todos estão querendo levar vantagem em tudo...
    Siga-nos em nosso twitter: @wht_brasil

WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Nov 2010
    O Paypal é campeão em fazer isso, no meu cartão da Caixa eu me ferro sempre pois mesmo que marque para debitar em dólar cai na fatura o "dólar convertido para real com a cotação deles que novamente é convertido para dólar" e aí acabo me ferrando. Já no cartão BR do BB cai direto em dólar no valor da compra, sem nenhum adicional.

Guru Junior
    Data de Ingresso
    Feb 2012
    Onde altero minha configuração para pagar sem conversão do PayPal?

WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010

Jeff Bezos: Currency Manipulator

The Verge speculates on why Amazon wants to start issuing its own currency:

Three things: loyalty, an easy way to reward customers without simply giving away free money, and flexibility on their balance sheets. So in the future, will every company have its own branded currency? Varoufakis said that’s doubtful, because creating a currency is hard, contains hidden costs, and is rarely worth it for a company to bother with the intricacies of designing their own.

Here is another. Let’s say you buy my argument that Jeff Bezos using expert cash-flow management to allow him to generate shareholder value without consistently generating profit.

Then its not far fetched that he is taking that knowledge of monetary economics to the app realm. There is reason to believe that like urbanization, virtualization creates generalized returns to scale.

Nations have been tempted to take advantage of this through industrial policy that seeks to funnel a lot of money into the hands of an emerging industry. However, as China has shown, a much more effective method is currency policy.
    Instead of being caught up in the drama of picking winners and losers simply stack the deck in favor of the emerging sector by manipulating the exchange rate. This allows you to subsidize the winners – whomever they might be .

The dynamics are a bit involved but in short export industries will tend to be folks who gain from increasing returns to scale. Otherwise, its not clear why there is bilateral trade in such industries. A depressed currency benefits exporters at the expense of everyone else. A so voila, a depressed currency promotes the very sectors where there are increasing returns.

Amazon’s likely method is a little different but creates a similar effect. Amazon simply gives regular shoppers “reward” Amazon Coin whenever they make a purchase. Yet, then its allows developers to redeem Amazon Coin for one coin to the cent.

For customers this means products priced in Amazon Coin are unusually cheap. In general a customer won’t have to give up 100 cents to get 100 Amazon Coin, since she’ll collect “reward” coin from the purchase of ordinary Amazon products.

This in turn implies that exporters in the Amazon Coin world – which is now app development – experience a currency subsidy. Their customers find their products cheaper than pure resource exchange would imply.

As a result we would imagine investment in app development in Amazon Coin world to accelerate. And, if there are increasing returns then the agglomeration of lots of developers into this world will mean lower cost products and an even stronger advantage to enter ingapp development.

If it works then you could have a take-off economy similar to China’s.

The wrinkle of course is who bears the short term cost of the subsidy. However, Bezos may already have this worked out – Wall Street bares it. It bares it because Bezos’s cash-management policy gives the Street an incentive to shovel him cash at well below market rates.

If all of this works then what we are talking about is Amazon as a private company effectively taking on the traditional roles of a nation state: managing liquidity demand and internalizing externalities.

Update
    : Matt Yglesias has a particularly trenchant take on the matter.
    Jeff Bezos: Currency Manipulator - Forbes

WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010
    Citação Postado originalmente por IgorSantos11 Ver Post
    Onde altero minha configuração para pagar sem conversão do PayPal?
    Na página que exibe o valor a pagar, tem um link para alterar a forma de pagamento e, um pouco abaixo, tem um link para uma página que permite optar por converter em reais ou pagar o valor na moeda original.

WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010
    Acabei de receber uma cobrança e aproveitei para gravar as telas:

Clicando em Other Conversion Options :

Última edição por 5ms; 06-02-2013 às 15:31.

Aspirante a Evangelist
    Data de Ingresso
    Feb 2012
    Infelizmente o paypal sempre fez isso..
    Sampling Line - Serviços e Internet, Lda.
    PTServidor - Alojamento Web, Domínios, Lojas, VPS, Radios, Dedicados, Housing/Colocation
    Blog PTServidor | Registrar Oficial FCCN|MS Partner|R1Soft

WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010
    Citação Postado originalmente por asturmas Ver Post
    Infelizmente o paypal sempre fez isso..
    Aqui no Brasil o câmbio via PayPal era favorável e existiu uma época que não se pagava IOF, sendo vantajosa a conversão. Mas agora tem que realmente ficar atento e pesar a cotação presente e futura.

Web Hosting Master
    Data de Ingresso
    Aug 2011
    É também já me dei mal com isso, em uma fatura de $230.
    Depois dessa, ao pagar com paypal sempre ligado com isso.

Permissões de Postagem