Resultados 1 a 4 de 4
    WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Nov 2010

[AWS] Iinstances will be terminated after 12:00AM UTC on 2015-02-27, E agora José?

Pessoal,

Durante o periodo de carnaval, eu recebi um email do aws:

Dear Amazon EC2 Customer,

We have important news about your account. EC2 has detected degradation of the underlying hardware hosting one or more of your Amazon EC2 instances in the sa-east-1 region. Due to this degradation, your instance(s) could already be unreachable. Running instances will be stopped or terminated after 12:00AM UTC on 2015-02-27. The affected instances are listed below:

XXXXXXXXX-X

You can see more information on your instances that are scheduled for retirement in the AWS Management Console (https://console.aws.amazon.com/ec2/v...-east-1#Events)

How does this affect you?

* If your instance’s root device is an instance store volume, the instance will be terminated after the specified retirement date. When the instance is terminated, all data stored on the instance store will be deleted and can’t be recovered. Depending on the nature of the hardware degradation, you may be able to connect to your instance and migrate any data from instance store volumes. Unfortunately, in the case of disk failure the instance store data cannot be recovered.
    * If your instance's root device is an EBS volume, the instance will be stopped after the retirement date, and you can start it again at any time.

In either case, since EC2 instance store volumes are physically attached to the host computer, any data on these volumes will be lost when the instance is stopped or terminated.

To check whether your instance’s root device is an instance store or EBS volume, go to the AWS Management console (https://console.aws.amazon.com/ec2/h...-1#s=Instances), select your instance, and view the Root device type information in the details pane.
    Acho que eu não acessava o console da aws a uns 27 anos e não estava com a menor paciência pra ver o que eu precisava ser feito.

Adiei o alarme a cada X horas desde sexta até hoje para resolver isso...rs

Aliás, quando acessei o console, a interface parecia isso aqui:

15154191_9pGsq.jpg

Quando tu acessa o console do aws já cai nessa tela:

AWS Management Console 2015-02-18 22-36-54.jpg

Pelo que eu entendi, precisava parar a instância e depois iniciá-la novamente (antes disso eu criei uma imagem), depois do procedimento, precisei apenas associar o ip que eu uso desde 1922

Gostaria de saber dos colegas, se alguém já passou por isso e se poderia dizer se precisa fazer algo mais?

O alerta no console informando sobre o problema de hardware sumiu (ao parar a instância e iniciá-la, acredito que outro hardware assumiu a instância...etc)
    oGigante.com*• Revenda de Hospedagem Cloud Linux + WHMCS Grátis
    VWhost.com.br • Revenda de Hospedagem Linux Cpanel + CloudFlare
    Zocka.com.br • Hospedagem de Sites Cpanel + Construtor de Sites

Super Moderador
    Data de Ingresso
    Sep 2010
    presentinho legal de carnaval heim amigo??
    Siga-nos em nosso twitter: @wht_brasil

WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010
    Se não estou enganado Chuva, você mesmo já passou por isso.

Edit: Confirmado

http://www.webhostingtalk.com.br/for...-este-processo
    Última edição por 5ms; 18-02-2015 às 23:14.

WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Nov 2010
    Citação Postado originalmente por 5ms Ver Post
    Se não estou enganado Chuva, você mesmo já passou por isso.

Edit: Confirmado

http://www.webhostingtalk.com.br/for...-este-processo
    Eu tinha uma vaga lembrança sobre uma situação do genero...hehehe

Daqui dois anos eu volto com outro tópico parecido :P
    oGigante.com*• Revenda de Hospedagem Cloud Linux + WHMCS Grátis
    VWhost.com.br • Revenda de Hospedagem Linux Cpanel + CloudFlare
    Zocka.com.br • Hospedagem de Sites Cpanel + Construtor de Sites

Permissões de Postagem