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  1. #1
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    Smile Quanto você vale para o Facebook?


    Média da receita por trimestre


    http://www.theguardian.com/technolog...th-to-facebook

    PS: O crescimento uniforme de 50% da receita em 2015 em todas as regiões do planeta é "espantoso", aliás como todos os números fabricados, digo, informados, pelo FB.
    Última edição por 5ms; 28-01-2016 às 10:49.

  2. #2
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    Ibope Media

    Os investimentos publicitários em mídia alcançaram o montante de R$ 60,1 bilhões no primeiro semestre de 2015. Os dados, extraídos do relatório do Ibope Media, mostram que o mercado de publicidade teve um desempenho praticamente estável, na comparação com o primeiro semestre do ano passado.

    O valor registrado pelo Ibope Media neste ano é 0,8% maior do que o movimentado nos primeiros seis meses de 2014, período em que o mercado encontrava-se até mais aquecido por conta dos investimentos da Copa do Mundo. De acordo com a avaliação do Ibope, apesar do atual cenário brasileiro inspirar cautela aos anunciantes, algumas categorias apresentaram crescimento nos investimentos em mídia, como os setores de carnes, higiene pessoal e beleza e produtos farmacêuticos.

    A TV paga foi o veículo que mais cresceu em termos de investimento publicitário. Nos primeiros seis meses de 2015, os anunciantes investiram um total de R$ 6,175 bilhões em TV por assinatura, valor 25% maior do que o registrado nos primeiros seis meses de 2014.

    O Ibope Media considera os valores de tabela cheia divulgados pelos veículos, sem os descontos normalmente negociados por anunciantes e agências, o que resulta em valores absolutos fora da realidade. Entretanto, como usa a mesma metodologia para todos os seus rankings de anunciantes e agências, é uma das referências usadas pelo mercado.


    1o. semestre de 2015



    Participação de cada meio no bolo publicitário, segundo o Ibope Media:

    Veículo Faturamento
    (bilhões de reais)
    Share
    TV Aberta 33,152 55%
    Jornal 7,804 13%
    TV Paga 6,175 10%
    Internet
    4,421 7%
    TV (Merchandising) 3,049 5%
    Revista 2,406 4%
    Rádio 2,382 4%
    Cinema 0,358 1%
    Mobiliário urbano 0,314 1%
    Outdoor 0,057 0%




    Anunciantes

    Segundo o ranking do Ibope Media, o laboratório Genomma foi o anunciante que mais investiu em publicidade nos primeiros seis meses de 2015, movimentando um total de R$ 2,13 bilhões (34% mais do que o investido no mesmo período do ano anterior). Com isso, o Genomma subiu da terceira para a primeira posição no ranking dos anunciantes do Ibope. Veja a lista:


    Genomma – R$ 2,130 bilhões
    Via Varejo – R$ 2,110 bilhões
    Unilever – R$ 1,939 bilhão
    Hypermarcas – R$ 1,108 bilhão
    Caixa – R$ 933 milhões
    Ambev – R$ 742 milhões
    Petrobras – R$ 642 milhões
    Telefonica – R$ 552 milhões
    Fiat – R$ 746 milhões
    Itaú – R$ 455 milhões



    http://www.meioemensagem.com.br/mob/...stavel-em-2015

  3. #3
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    Usuários de Internet no Brasil

    Teleco
    25/12/2015


    Apresenta-se a seguir a quantidade de usuários de Internet no Brasil de acordo com o PNAD (IBGE) e a pesquisa TIC Domicílios do NIC.BR.

    Define-se como usuário de Internet aquele que acessou a Internet, pelo menos uma vez, nos 90 dias que antecederam à entrevista. Estas pesquisas são referentes a população de 10 anos ou mais de idade.



    Usuários de Internet
    (% da POP com 10 ou mais anos)
    2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014
    Fonte: PNAD 34,8% 41,6% - 46,5% 49,2% 49,4% 54,4%
    Fonte: TIC Domicílios 34% 39% 41% 46% 49% 51% 55%


    Usuários de Internet (Milhões) 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014
    Fonte: PNAD 35,3 44,9 55,9 67,8 - 77,7 84,2 85,6 95,4
    Fonte: TIC Domicílios 35,3 44,9 53,9 63 66,4 76,6 80,9 85,8 94,2

  4. #4
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    Meio & Mensagem

    22 de Agosto de 2014

    O Facebook divulgou dados relativos aos usuários brasileiros da plataforma. A rede social possui 89 milhões de brasileiros que acessam o site todos os meses.

    ...

    Os internautas que acessam o Facebook diariamente totalizam cerca de 59 milhões. Os dados são referentes ao segundo trimestre de 2014.
    http://www.meioemensagem.com.br/home...no-Brasil.html


  5. #5
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    Almost a quarter of Unilever's $8 billion ad budget is now spent on digital

    The percentage of digital spend is now nearer 50% in digitally-advanced markets like the US and China. However, in markets like India, that percentage is reduced to the lower double digits.

    But Weed still isn't impressed with the Internet advertising industry standard for video ad viewability: half of the pixels in view for 2 consecutive seconds.

    "I'm sorry, but that simply isn't a view,"


    Lara O'Reilly
    28.01.2016

    Almost a quarter (24%) of Unilever's global ad budget goes towards digital media, the company's chief marketing and communications officer Keith Weed told Business Insider.

    That figure is up four percentage points on the 20% the Axe, Cornetto, and Dove-owner spent advertising on digital properties in 2014.

    Speaking to Business Insider at the World Economic Forum's Annual Meeting in Davos, Weed said the percentage of digital spend is now nearer 50% in digitally-advanced markets like the US and China. However, in markets like India, that percentage is reduced to the lower double digits.

    Unilever is the second-biggest spender on advertising in the world, behind packed goods rival P&G, according to Adbrands.net, which compiles ad spend data from several sources. In 2014, Unilever spent $8.3 billion on advertising, AdAge reported.

    The company recently announced a move towards "zero-based budgeting" for its marketing, a cost-cutting measure meaning its marketers will need to justify their ad spend each quarter.

    Weed has long been calling on digital marketing platforms to address what he calls the "3Vs" — value, viewability, verification. If platforms like Facebook, Twitter, and Google can prove ads served on their services have the chance of being seen on a screen by actual people (not bots,) that this measure of viewability was verified by a third-party, and that those ads provide an actual value to the business, then Unilever (and other marketers) will be more likely to spend with them.

    But Weed still isn't impressed with the internet advertising industry standard for video ad viewability: half of the pixels in view for 2 consecutive seconds.

    "I'm sorry, but that simply isn't a view," he said. "If you actually show that as a measure of viewability and watch what it looks like, it's quite shocking. I think with all these things, people's points of view are based on their viewpoint, which is why I think you need to have multi-stakeholder groups engaging with each other."

    However, he admitted that compared to newspapers or TV or magazines, digital advertising is still in its relatively early stages (and so might be allowed more of a pass than traditional media at this stage in its infancy) — but he has praise for those who he believes have led the way. Facebook, Google, and Twitter have all recently partnered measurement firm Moat for third-party viewability verification, for example.

    "Google, Facebook, and Twitter — I think they are at the good end of this industry, and we still have lots of ongoing conversations about what I call the 3Vs," he said. "At this stage some [other companies] are still in the commitment to move but aren't moving right now in real-time. Let's see in six months, but I think this is really positive and I applaud those three companies."

    Ultimately, he said he believes the quality of advertising is "110%" the responsibility of the advertiser themselves — if the right format isn't yet there, the marketer shouldn't be buying it.

    "I don't think it's a platform issue, of course they can make it better, but I think it's the responsibility of advertisers and I think mobile — I don't know about you, but the experience on advertising on a mobile is still not great — in some way is a real call to action. Are we creating good enough, engaging content experiences as advertisers?" he said.
    http://www.businessinsider.de/unilev...p-to-24-2016-1

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