Resultados 1 a 5 de 5
  1. #1
    WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010
    Posts
    15,002

    [EN] Zoho limitando número de acessos IMAP

    ERROR: Aborting sync, folder 'xxxxx' [acc: 'Zoho']
    Server 'imap.zoho.com' closed connection, error on SELECT xxxxx'. Server said: command: SELECT => socket error: <type 'exceptions.IOError'> - Too many read 0

    A "novidade" ocorreu durante backup utilizando offlineimap. Após a primeira ocorrência, o erro se repetiu para todos os folders restantes.

    OBS: Zoho plano pago.

  2. #2
    WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010
    Posts
    15,002
    LOGIN authentication failed: connection closed
    ERROR: All authentication types failed:
    PLAIN: command: AUTHENTICATE => socket error: <type 'exceptions.IOError'> - Too many read 0
    LOGIN: connection closed

  3. #3
    Super Moderador
    Data de Ingresso
    Sep 2010
    Localização
    Procurando...
    Posts
    4,106
    voce já esta utilizando as novas configurações?

    Dear All,

    Greetings from Zoho Mail Team!

    To make your experience with Zoho Mail better and smoother, we have made a few enhancements at our end recently. The enhancements include providing specialized and different access points for POP/ IMAP, distinct for organization users and personal users.

    The organization users, who have their domain based accounts set up in Zoho, can access the POP and IMAP using the new server configuration details provided below:

    Organization users: you@yourdomain.com

    IMAP : imappro.zoho.com, Port: 993, Security: SSL
    POP: poppro.zoho.com, Port: 995, Security: SSL

    Personal users: you@zoho.com

    IMAP: imap.zoho.com, Port: 993, Security: SSL
    POP: pop.zoho.com, Port: 995, Security: SSL

    The personal users with @zoho.com accounts, will encounter an error if they try to configure using the servers authorized for organization users.

    The focus of these enhancements is to address and eliminate the access issues recently encountered by the users due to server overload and also to identify and troubleshoot the problems earlier, with lesser impact.

    We are also aiming to provide further similar enhancements to improve the overall efficiency of the entire system.

    Please feel free to let us know, in case you need any further clarifications.

    Regards,
    Ramya A
    Siga-nos em nosso twitter: @wht_brasil

  4. #4
    WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010
    Posts
    15,002
    Citação Postado originalmente por Winger Ver Post
    voce já esta utilizando as novas configurações?
    Naummmmm

    Se você não posta, não teria ficado sabendo do "aperfeiçoamento para o meu bem"

    Também não sabia que existia o serviço usuário@zoho

    Parece que a mudança está sendo realizada gradualmente. Os aplicativos desktop continuam acessando sem problemas via imap.zoho.com e o backup acessou um bom número de pastas antes de passar a negar o serviço. Aliás, uns 15-20 dias atrás eu fiz o mesmo backup sem problema. Vou alterar e ver o que acontece.

    Faz tempo que você recebeu essa notificação?

  5. #5
    WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010
    Posts
    15,002

    Thumbs up

    Funcionou.

    Valeu Winger!

Permissões de Postagem

  • Você não pode iniciar novos tópicos
  • Você não pode enviar respostas
  • Você não pode enviar anexos
  • Você não pode editar suas mensagens
  •