Resultados 1 a 9 de 9
    WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010

[EN] IBM Says SoftLayer Cloud Outage Limited to User Portal

Yevgeniy Sverdlik
    January 27, 2017

Customers of IBM’s global cloud infrastructure services could not access the user interface portal for an extended period of time Thursday.

The cloud outage was limited to the portal, and none of the actual infrastructure running customers’ applications was affected, an IBM representative said in a statement emailed to Data Center Knowledge.

The issue was caused by what the company said was a planned update to the interface.

Not having access to the user portal is not a small issue and can cause major problems for cloud users, since it prevents them from altering the applications they have running on the infrastructure in any way, launch additional cloud resources, or spin down resources they no longer need.

It’s unclear whether IBM techs knew in advance that the planned update would cause service interruptions. We’ve reached out to IBM for clarification.

A screenshot of the cloud service’s status page posted by The Register casts some doubt over the company’s claim that the update was “planned.” The status note to customers says systems were undergoing “emergency maintenance.”

Here’s the full statement on the cloud outage IBM emailed to DCK:

“Yesterday, we had a planned update to extend our feature set that caused the Information Management System, our user interface portal, to intermittently go offline. All production workloads continued to operate normally. Some customers may have experienced intermittent issues when trying to access the portal or perform any change function in the system such as new instances. The issue was resolved as of yesterday afternoon.”

http://www.datacenterknowledge.com/a...o-user-portal/

Aspirante a Evangelist
    Data de Ingresso
    Jul 2012
    Embora tenha rompido meus últimos laços afetivos com a Softlayer no final do ano passado - o servidor estava dando sinais que passaria dessa para melhor - eles já me pregaram dois sustos enviando os e-mails de "Billing Advance Notification" cinco dias antes do vencimento recorrente. Felizmente o "Total Amount" é 0,00 , mas por via das dúvidas entrei no portal e mudei a forma de pagamento padrão para manual. Não tenho certeza se consegui remover o número do cartão do sistema deles...

Falando sobre a queda, o comunicado prévio sobre o evento foi o seguinte:

ID: 36544701
    Type: Planned Event
    Subject: Internal Systems Maintenance, 2017-01-26
    Start Date: 26-Jan-2017 07:00 UTC (Jan 26, 2017 05:00AM BRST)
    End Date: 26-Jan-2017 11:00 UTC (Jan 26, 2017 09:00AM BRST)
    Duration: 4 Hours
    Event Description
    From 2017-01-26 07:00 UTC until 2017-01-26 11:00 UTC, Information Systems engineering teams will be performing a planned change to internal systems to bolster platform security.

This should not impact services, however there is a slight chance that some customers may notice very brief interruptions in some of their services during this period. We appreciate your understanding for any inconvenience that this may cause.
    Pelo jeito a interruption foi mais very do que brief

Quero ser Guru
    Data de Ingresso
    Dec 2014
    Também recebi o comunicado e não tive nenhum problema com meu servidor e também entrei sem problema algum no portal.
    http://www.rota53.com.br - Controle de Acesso, Bloqueio de Sites e auditoria de navegação na Internet<br>

Moderador
    Data de Ingresso
    Oct 2010
    Eu não posso dar detalhes por motivos óbvios, nem falar oficialmente em nome da empresa, mas os statements abaixo são 100% verdadeiros e transparentes:

The cloud outage was limited to the portal, and none of the actual infrastructure running customers’ applications was affected, an IBM representative said in a statement emailed to Data Center Knowledge.

The issue was caused by what the company said was a planned update to the interface.
    E também o statement abaixo, oficial, está 100% correto:
    “Yesterday, we had a planned update to extend our feature set that caused the Information Management System, our user interface portal, to intermittently go offline. All production workloads continued to operate normally. Some customers may have experienced intermittent issues when trying to access the portal or perform any change function in the system such as new instances. The issue was resolved as of yesterday afternoon.”
    Nesse caso, dou a mão à palmatória, não está havendo nenhuma tentativa de esconder nada.

Moderador
    Data de Ingresso
    Oct 2010
    Citação Postado originalmente por Arr Ver Post
    Pelo jeito a interruption foi mais very do que brief
    A brief interruption que estava planejada é a normal dos servidores de cache e replicação enquanto eles se sincronizam. Não foi relacionada à interruption que aconteceu...

Aspirante a Evangelist
    Data de Ingresso
    Jul 2012
    Comunicado oficial sobre o evento enviada hoje aos clientes:

Start Date: Thursday 26-Jan-2017 03:19 UTC
    Event Type: Unplanned Event
    Subject: Event 36714249 - Control Portal, Internal Employee Portal, and IMS SLDN API Disrupted Availability

================================================== ===============
    / Latest Update /
    - As of Wednesday 01-Feb-2017 18:39 UTC
    Starting at 25-Jan-2017 22:45 UTC, customers attempting to access the customer portal or utilize the API experienced frequent, intermittent errors during this period.

Intermittent errors were again reported on 26-Jan-2017 11:03 UTC, and by 26-Jan-2017 17:16 UTC, teams had identified and verified a fix and began to apply changes.

At 26-Jan-2017 20:29 UTC, normal operation of the customer portal and management APIs was restored.

Existing customer services, including server, network, and storage infrastructure, continued to operate normally during this incident; however, the following items were disrupted:
    • Service management through the customer portal and supporting APIs
    • Ordering or cancellation of services
    • Ticket and account management features

The RFO for this incident was completed 31-Jan-2017 and is attached to this notification.

WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010
    Não bom.

Moderador
    Data de Ingresso
    Oct 2010
    Citação Postado originalmente por 5ms Ver Post
    Não bom.
    Esse eu agarântcho que foi cosquinha e não afetou em nada a infra.

WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010
    Citação Postado originalmente por cresci Ver Post
    Esse eu agarântcho que foi cosquinha e não afetou em nada a infra.
    Para o meu olhar amestrado, foi um forte indicio que os trabalhos estão sendo mal conduzidos.

A mesma avaliação que estou fazendo da Online.net.

Permissões de Postagem