Resultados 1 a 5 de 5
    WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010

FDC Servers OnApp: expected down time : 60 minutes to oo

FDC Servers Maintenance Notification VPS 05/20/2017

Dear Customer,

We would like to inform you that we will be performing a scheduled maintenance of our Hypervisors in the following locations on 05/20/2017 12:00 AM CST,

Chicago
    Denver
    Los Angeles
    Miami
    Seattle
    New York
    Toronto
    Amsterdam
    London
    Vienna
    Frankfurt
    Paris
    Madrid

Maintenance Window:

Start time : 05/20/2017 12:00 AM CST
    Expected end time : 05/20/2017 4:00 AM CST
    Maintenance Level : Service Affecting
    Expected Down time : 60 minutes to 4 Hours

We will be performing upgrade of the Hypervisors as well as the Control panel server, this maintenance is essential to keep the hypersviors and virtual servers secure and up to date.

The expected maintenance window is 4 hours, however due to the complexity of the process the downtime may be longer.

All of the virtual servers in the above location will be offline throughout the maintenance.

Note : We are not expecting any downtime with our CDN Edges, however you won't be able to access the Onapp panel during the maintenance

Please feel free to contact our support if you have any questions.

Thank You

FDC Servers
    Nada como um provedor "cloud" que não utiliza dominios de falha de software. Parafraseando Ford, você pode escolher a locação que desejar, que ela estará fora do ar.

Web Hosting Master
    Data de Ingresso
    Aug 2011
    OnApp is extremely robust, and battle-tested in thousands of global cloud deployments. It includes automatic failover, multiple backup schema, full active-active High Availability support, and the ability to extend with real-time replication and restore via OnApp DRaaS.

https://onapp.com/cloud-management-p...m/#onapp-cloud
    https://onapp.com/cloud-management-p...m/#onapp-draas

O problema seria a FDC Servers?

WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010
    Citação Postado originalmente por marcosv Ver Post
    OnApp is extremely robust, and battle-tested ...
    Batalhas que causaram milhares de vitimas. A ONG Viuvas do Filesystem deve ter os números.

Como vitima "Westworld" de dezenas dessas batalhas, inicialmente eu achava que o problema era equipamento/componente ordinário ou incompetência de provedores de mariola. Mas quando o massacre ocorreu idêntico em 4 provedores com equipes com grande conhecimento e experiência utilizando equipamentos de qualidade inquestionável, para mim ficou claro que OnApp é o problema.

Citação Postado originalmente por marcosv Ver Post
    O problema seria a FDC Servers?
    Eu acho que de ambos.

A FDC Servers conhecendo o produto com que está lidando não deve querer criar falsas expectativas de downtime. Foi logo avisando que "volta quando puder". Quem sabe a idéia é não voltar. E se alguém vai perder milhões de dolares com o VPS de US$ 1 fora do ar (ou com eventual assassinato do filesystem) já está avisado.

Contudo, promover um "upgrade" global revela planejamento asinino ou que escolheram/implementaram software e/ou arquitetura paupérrima e estão sendo forçados a esse procedimento.

WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010
    Start time : 05/20/2017 12:00 AM CST
    Expected end time : 05/20/2017 4:00 AM CST

Start time : 05/20/2017 2:00 AM BRT
    Expected end time : 05/20/2017 6:00 AM BRT

Não estou monitorando o VPS. Não sei quanto tempo levou o upgrade. Acessando o painel de controle 9:00 AM BRT o VPS estava "off". Pressionando "on" entrou ok.
    Última edição por 5ms; 20-05-2017 às 10:15.

WHT-BR Top Member
    Data de Ingresso
    Dec 2010

Hora em UTC

Start time : 05/20/2017 5:00 AM UTC
    Expected end time : 05/20/2017 9:00 AM UTC

Permissões de Postagem